Výlety a zajímavosti v okolí

Vycházka Nýdkem s vyhlídkou I.

náměstí, vyhlídka u učiliště, dřevěný kostelík, náměstí – Z nýdeckého náměstí se vydáme po hlavní cestě směrem k Bystřici. Když mineme požární zbrojnici, odbočíme vpravo a starou kamennou cestou “cimrou” vyjdeme k evangelické kapli. Pokračujeme v mírném stoupání podél hřbitova směrem na Ostrý. U bývalého rekreačního střediska “učiliště” se můžeme pokochat výhledem na okolní kopce, např. Velkou Čantoryji, Cieslar, Polednou, Kozubovou, Ostrý, Prašivou,….. a pomalu se vracíme po silnici až ke škole, kde odbočíme vlevo na chodník. Ten nás dovede opět na cestu k náměstí. Po pravé straně si prohlédneme historickou památku Nýdku – dřevěný kostelík sv. Mikuláše z roku 1576.

Vycházka Nýdkem s vyhlídkou II.

Nýdečanka, Vendryňské zadky, Odmiarek, Nýdečanka – Od restaurace Nýdečanka se vydáme po zelené turistické značce směrem na Prašivou horu. Po 0,5 km neodbočíme vlevo k lesu, ale vyjdeme po cestě až na vršek Vendryňských zadků. Z tohoto místa máme úchvatný výhled jak na nýdecké panorama, tak na Vendryni, Třinec, vrch Javorový a další. Polní cestou, směr Ostrý, projdeme kolem triangulačního bodu a sejdeme k osadě Odmiarek, odtud se vrátíme k parkovišti u Nýdečanky.

Rytířská naučná stezka – rozhledna na Velké Čantoryji

Nýdek náměstí, rytířskou stezkou až na Velkou Čantoryji a zpět – z náměstí v Nýdku se vydáme turistickou stezkou směrem k Velké Čatoryji. Rytířská naučná stezka vede na české i polské straně hory Velká Čantoryje opředené mnohými pověstmi. 10 km dlouhá naučná stezka vás povede po stopách staré legendy, podle které se v nitru Velké Čantoryje ukrývá vojsko „spících rytířů“, kteří přijedou na pomoc zdejšímu kraji v případě ohrožení. Na naučné stezce se na 7 zastaveních návštěvníci dovědí zajímavosti z dřívějšího života v kraji kolem Velké Čantoryje nebo o obyvatelích zdejších lesů. Vystoupit mohou také na ocelovou rozhlednu přímo na vrcholu Velké Čantoryje, ze které jsou výhledy do Polska, Česka i Slovenska. Při dobré viditelnosti je vidět na Lysou horu, Malou a Velkou Fatru na Slovensku a velkou část beskydských vrcholů na polské straně.

Okolí

Atrakce a zajímavosti v blízkém okolí Nýdku

Dřevěná chata na Filipce

Nýdek, údolím Hluchové, Filipka – z Nýdku (za Nýdečankou doprava) údolím Hluchové dorazíme až na Kolibiska, kde narazíme na zelenou turistickou značku. Trasa vede lesem do kopce a přivede nás až pod vrchol Filipky, kde vpravo je avízovaná chata – stylová hospůdka (762 m n.m.). Z venkovního posezení je vyhlídka na Velký Stožek a masiv Čantoryje. Blízké usedlosti poskytují obraz o zdejší lidové architektuře. Filipka je lokalitou vzácných květin a jalovce obecného.

Vendryně – Vápenné pece

Nýdek, rozcestí Malého Ostrého, Vendryňské zadky – Vápenné pece byly postaveny začátkem 19. století v obci Vendryně, zároveň s těžbou vápence v okolních lomech. Dochovalé pece jsou umístěny ve výšce cca 400 m n.m. Dochovaly se dvě kruhové šachtové pece. Definitivní ukončení provozu obou pecí bylo v roce 1965. K těmto památkám Vás dovede zelená turistická značka.

Trojmezí

Hrčava – Trojmezí je místo kde setkávají hranice tří států – České republiky, Polska a Slovenska. Podle přesného zaměření se nachází trojmezní bod v prudkém srázu nad potokem. V tomto místě jsou umístěny tři trojboké monolity v tvaru jehlanu. Trojmezní bod se nachází ve středu kružnice, která spojuje vrcholky těchto jehlanů. Na každém z jehlanů je umístěn znak jednoho ze států. V Blízkosti monolitů najdeme rozcestí turistických tras.

VITALITY Slezsko

Vitální sportovní areál Bystřice – krytý bazén, whirpool, sauna a masáže, squash, dětská herna, velká a malá hala (florbal, tenis, badminton, stolní tenis, nohejbal a další) Vitální sportovní areál Vendryně – tenis (beton, antuka, rebound ace), badminton, minigolf, bowling, plážový volejbal, fitcentrum, dětské hřiště, relaxace, bazén Penzion Ovečka Nýdek – privátní welness (sauna, masážní vana, odpočívarna, minibar, masérna, soukromá terasa), restaurace, dětský park, zapůjčení kol a elektrokol, zapůjčení segway

KEMPALAND Bukovec

Letní a zimní atrakce – aquazorbing, bungeetrampolíny a trampolíny, horské káry, summertubing, střelba z luku, dětská aku čtyřkolka a další. V zimě lyžování

SKI AREÁL Mosty u Jablunkova

Letní a zimní atrakce – bobová dráha, lanové centrum, trampolíny, dětský zábavní park, aerotrim a jiné. V zimě lyžování, běžecké trasy.